مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 06:252021-04-07اجتماعي

ساخت 3 دستگاه دروگر «سنبل آبی» در گیلان تا سال آینده


استاندار گیلان با اشاره به آثار مخرب سنبل آبی، گفت: ساخت سه دستگاه دروگر سنبل آبی با استفاده از توان متخصصان داخلی تا سال آینده در دستور کار صنایع دریایی شهید تمجیدی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از دستگاه دروگر سنبل آبی در صنایع دریایی شهید تمجیدی انزلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: منابع طبیعی و محیط زیست از ارکان مهم توسعه گیلان بوده و تالاب بین المللی انزلی میراث بزرگ و موهبت الهی این استان است.

وی با اشاره به آسیب های بجا مانده از گیاهان مهاجم همچون سنبل آبی و آزولا در تالاب های گیلان، افزود: بدیهی است برای حفاظت و صیانت از این میراث گرانبها در ابعاد گوناگون و بر اساس برنامه ریزی های اصولی و کارشناسانه اقدام کرد.

زارع با اشاره به اثرات مخرب سنبل آبی به دلیل رشد سریع و تصاعدی آن، تصریح کرد: بهترین روش برای مقابله با این گیاه مهاجم مقابله فیزیکی و مکانیکی بود که ساخت یک دستگاه دروگر با استفاده از توان متخصصان داخلی و با همت محیط زیست گیلان و صنایع دریایی شهید تمجیدی امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به خرید یک دستگاه دروگر خارجی سنبل آبی در سال 95، ادامه داد: به دلیل تحریم های ظالمانه دشمنان و نبود قطعات یدکی آن دستگاه، با استفاده از توان متخصصان صنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت 3 دستگاه دروگر «سنبل آبی» در گیلان تا سال آینده

ساخت 3 دستگاه دروگر «سنبل آبی» در گیلان تا سال آینده