مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 06:352021-04-07اقتصادي

فراز و فرودهای بازار سهام در سال 99 و پیش بینی 1400


کدیور، تحلیلگر مسائل مالی به بررسی رفتارهای بازار سرمایه در سال 99 و چشم انداز 1400 پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، این کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر اینکه سرمایه گذاری با نگاه بلندمدت در بازار سرمایه همیشه با بازدهی های بالاتری نسبت به سایر بازارهای موازی همراه بوده است، گفت: علاوه بر این موضوع در سال گذشته شاخص بورس از اوایل سال و نیمه اول رشد پرسرعتی داشت اما در نیمه دوم بخش زیادی از این رشد، از بین رفت.

به گفته وی دلیل صعود بازار سهام و سایر بازارهای دارایی جهش فزاینده حجم نقدینگی بود که نسبت به سال های قبل افزایش چشمگیری داشت، همچنین اتفاق های سیاسی در سطح بین الملل نیز انتظارات تورمی را ایجاد کرد و باعث شد سرمایه ها به سمت بازار دارایی ها هجوم آورند تا بتوانند تورم را پوشش دهند که رشد پرسرعت بازارها را رقم زد.

کدیور در ادامه به اصلاح فرسایشی بازار در نیمه دوم سال اشاره کرد و گفت: از اواسط فصل تابستان اتفاق هایی برخلاف پیش بینی ها رخ داد که باعث تعدیل قیمت در اکثر بازارهای دارایی محور ازجمله سهام شد، در این میان ازآنجایی که بازار سهام رشد شدیدتری داشت، اصلاح قیمتی سخت تری را هم تجربه کرد.

وی به نکته بسیار مهمی که از نگاه برخی از سرمایه گذاران و معامله گران در جریان اصلاح بازار مغفول مانده اشاره کرد و ادامه داد: طی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراز و فرودهای بازار سهام در سال 99 و پیش بینی 1400

فراز و فرودهای بازار سهام در سال 99 و پیش بینی 1400