مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 07:252021-04-07اجتماعي

مختصصان گیلانی به مبارزه گیاه سنبل آبی رفتند


استاندار گیلان مهاجم سنبل آبی و آزولا را یک معضل بزرگ در تالاب بندرانزلی معرفی کرد و گفت: با ساخت دستگاه دروگر و با استفاده از توان متخصصان داخلی به مقابله فیزیکی و مکانیکی با این گیاه مهاجم می پردازیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع ظهر در حاشیه بهره برداری از دستگاه دروگر سنبل آبی در صنایع دریایی شهید تمجیدی انزلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یکی از اولویت های مسؤولان در گیلان است، اظهار کرد: تالاب و زیست محیط آن شده و به منظور حفاظت از این میراث طبیعی ارزشمند برنامه ریزی های مختلف و گوناگون انجام شده است.

استاندار گیلان با تأکید بر رشد سریع گیاه سنبل آبی در تالاب بندرانزلی بیان کرد: مقابله فیزیکی و مکانیکی بهترین روش برای مقابله با این گیاه مهاجم بوده و این مهم با ساخت دستگاه دروگر با استفاده از توان متخصصان داخلی و باهمت محیط زیست گیلان و صنایع دریایی شهید تمجیدی امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

زارع از تولید دستگاه دروگر بومی در گیلان خبر داد و افزود: یک دستگاه دروگر خارجی سنبل آبی در سال 95 خریداری شده بود که به علت تحریم و نبود قطعات با استفاده از توان متخصصان صنایع دریایی و مهندسی معکوس،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مختصصان گیلانی به مبارزه گیاه سنبل آبی رفتند

مختصصان گیلانی به مبارزه گیاه سنبل آبی رفتند