مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 08:152021-04-07اقتصادي

طرح مطالعاتی مهار خروج آب از مرز باشماق مریوان در دست اجرا است


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: برنامه هایی برای مهار و جلوگیری از خروج آب های سطحی از مرزهای استان به سمت خارج از کشور را در مریوان داریم که از جمله آن احداث سازه های گابیونی و ملاتی است.

- ایسنا/کردستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: برنامه هایی برای مهار و جلوگیری از خروج آب های سطحی از مرزهای استان به سمت خارج از کشور را در مریوان داریم که از جمله آن احداث سازه های گابیونی و ملاتی است.

سعدی نقشبندی امروز(18 فروردین) در دیدار با رییس دادگستری مریوان اظهار کرد: سال گذشته در 11 زیرحوضه هشت شهرستان استان، 130 سازه آبخیزداری و آبخوانداری با 140 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

وی افزود: این طرح ها در 144 روستای استان اجرا و در مجموع بیش از هشت هزار خانوار از مزایای آن بهره مند شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان بیان کرد: دشت قزلجه سو در مریوان یکی از رودخانه های بزرگ استان را دارد که آب آن به سمت باشماق رفته و از کشور خارج می شود و در همین زمینه طرح مطالعاتی در دست اجراست تا از خروج آب این رودخانه جلوگیری شود.

نقشبندی به تخریب بستر رودخانه دشت قزلجه سو به واسطه برداشت های مجاز و غیرمجاز شن و ماسه اشاره و ذکر کرد: با اجرای طرح های آبخوانداری و آبخیزداری در این دشت علاوه بر کنترل آبهای سطحی می توان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح مطالعاتی مهار خروج آب از مرز باشماق مریوان در دست اجرا است

طرح مطالعاتی مهار خروج آب از مرز باشماق مریوان در دست اجرا است