مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 08:402021-04-07سياسي

معاون حقوقی رییس جمهور: به تصویب لوایح FATF امید دارم


لعیا جنیدی، معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه تحفظ جدیدی در FATF قید می کنیم، کنوانسیون، ارائه تحفظ را منع نکرده است، افزود: «به تصویب این لوایح توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام امید دارم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ معاون حقوقی رییس جمهور گفت: بنا بر دستور رییس جمهور ما در هر دو معاهده CFT و پالرمو، در قالب ماده ای الحاقی تحفظی جدید قید می کنیم؛ کنوانسیون مشخصاً ارائه تحفظ را منع نکرده است.

لعیا جنیدی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص معاهده هایی که مرتبط با برنامه اقدام ما در چارچوب FATF می شود، یعنی معاهده پالرمو، از اوایل دولت دوازدهم لایحه به مجلس ارسال شد البته این لوایح از 12 سال گذشته نیز همیشه در دستور بود و نظرات همه قوای سه گانه در خصوص این لوایح اخذ شده بود که همه اینها موجود است.

معاون حقوقی رییس جمهور افزود: دولت این لوایح را به مجلس تقدیم کرد و مجلس نیز تصویب کرد،ایراداتی توسط شورای نگهبان مطرح شد و مجلس بر نظر خود اصرار کرد این لوایح به عنوان امر اختلافی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد که در یک سال بحث هایی در این مجمع صورت گرفت و ظاهرا مجمع به نظر مشخصی نرسیده است و در نهایت حاصل این شد که لایحه منقضی شد و با توجه به نظر شورای نگهبان موقوف ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون حقوقی رییس جمهور: به تصویب لوایح FATF امید دارم

معاون حقوقی رییس جمهور: به تصویب لوایح FATF امید دارم