مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 10:002021-04-07اقتصادي

340 کیلومتر از انهار استان گیلان لایروبی شد


مدیرعامل آب منطقه ای گیلان از لایروبی 340 کیلومتر از رودخانه ها و انهار در استان خبر داد و گفت: در مجموع برای امسال لایروبی 500 کیلومتر از انهار در گیلان برنامه ریزی شده است.

- وحید خرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه 340 کیلومتر از انهار استان گیلان لایروبی شده است، گفت: در مجموع برای امسال لایروبی حدود 500 کیلومتر از انهار و رودخانه های استان برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از نیمی از آن به انجام شده است، افزود: تلاش می کنیم تا قبل از شروع فصل آبیاری کار لایروبی مسیل های باقی مانده نیز اتمام شود.

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان ادامه داد: با توجه به ضرورت آماده سازی رودخانه ها، انهار و تأسیسات و تجهیزات برای تأمین و انتقال آب به مزارع تحت پوشش استان، شرکت آب منطقه ای گیلان اقدامات متنوعی را برنامه ریزی نموده است.

وی افزود: در این راستا تا کنون بجز لایروبی رودخانه ها، انهار و کانال های آبیاری، 150 مورد از ایستگاه های پمپاژ و چاه ها تعمیر، بازسازی و راه اندازی شده و همچنین تعداد 140 مورد از سردهنه های خاکی در سطح استان بازسازی و آبگذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان تأکید کرد: کشاورزان گیلانی ضمن رعایت تقویم زراعی، لایروبی انهار بین مزارع نیز اقدام نمایند، زیرا این امر باعث تسهیل در انتقال آب به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

340 کیلومتر از انهار استان گیلان لایروبی شد

340 کیلومتر از انهار استان گیلان لایروبی شد