مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 13:052021-04-07سياسي

جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به هیچ کشوری باج نداده است


رییس کمیته امنیت آب مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور افغانستان گفت: جمهوری اسلامی هیچگاه به کشورهای منطقه یا قدرت های فرا منطقه ای باج نداده است.

- مرتضی محمودوند رییس کمیته امنیت آب در مراسم افتتاح سد کمال خان گفت: اظهارات اخیر اشرف غنی مبنی بر دادن نفت در مقابل آب، اظهاراتی خام، باج خواهانه و شیطنت آمیز بود.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه خون پاک شهدا که برگرفته از عظمت ملت ایران است هیچگاه به هیچ  کشوری و حتی قدرت های فرامنطقه ای باج نداده است.

محمودوند افزود: این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: به هر حال اشرف غنی بهتر از هرکسی از وضعیت موجود مطلع است.

محمودوند در ادامه افزود: رییس جمهور افغانستان با علم به شرایط کنونی افغانستان، نقش پر رنگ بازیگران منطقه ای و فرامنطقه ای در مناسبات دولت این کشور و آگاهی از قدرت بلا معارض ایران در منطقه این سخنان را ایراد کرده و به عبارتی فقط به خیال خود خواسته است که محبوبیتی در بین مردم افغانستان خریداری کند و مثلا حقابه را به یک اهرم فشار علیه ایران بدل گرداند.

رییس کمیته امنیت آب مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره سیاست تعامل، همکاری،احترام و تنش زدایی را در منطقه دنبال کرده است عنوان کرد: کسی منکر همکاری های من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به هیچ کشوری باج نداده است

جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به هیچ کشوری باج نداده است