مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 فروردین 1400 ساعت 03:402021-04-08پزشكي

کرونا؛ اعتیاد به اینترنت و افزایش اختلافات خانوادگی


نتایج یک پژوهش نشان می دهد اعتیاد به اینترنت یا استفاده آسیب زا از اینترنت در دوران کرونا باعث می شود تا افراد به دلیل مطالعه و مشاهده اخبار و صحنه های ناراحت کننده و تهدیدآمیز در فضای اینترنت، سطحی از استرس را تجربه کنند.

این استرس می تواند به مرزهای زناشویی و خانوادگی وارد شود و در نتیجه چرخه ای از تعاملات منفی را شکل دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یافته های پژوهشی نشان می دهد شیوع هر نوع بیماری با افزایش مشکلات بسیاری در ارتباط است و کووید-19 نیز همانند بیماری های قبلی، باعث مختل شدن زندگی مردم شده و زندگی جسمی و روانی آن ها در سطح گسترده ای دچار مشکل شده است.

محققان در پژوهشی نقش اعتیاد به اینترنت را در تعارضات و خشونت زناشویی و خانوادگی با میانجیگری استرس کرونا بررسی کرده اند.

پژوهشگران این مطالعه بیان کرده اند: ما به دنبال آزمون این فرضیه هستیم که ممکن است استفاده بیشتر از اینترنت در شرایطی که مردم عمدتا در خانه هستند، باعث شود تا آن ها به دلیل محتوای ناگوار ناشی از همه گیری ویروس کرونا و افزایش فزاینده مرگ ومیر ناشی از آن، موجب ایجاد استرس در آنان شود.

در این شرایط استرس زایی که ویروس کرونا ایجاد کرده و مردم مشکلات زیادی را تجربه می کنند، ممکن است شدت یافتن مشکلات زناشویی و خانوادگی، مردم را بیش از پیش گرفتار کند که این امر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا؛ اعتیاد به اینترنت و افزایش اختلافات خانوادگی

کرونا؛ اعتیاد به اینترنت و افزایش اختلافات خانوادگی