مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 فروردین 1400 ساعت 04:252021-04-08اقتصادي

خاک را طبیعی تقویت کنیم


یک محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: جهت تقویت خاک و کمک به آن جهت نگهداری آب می توان از تقویت های کننده های طبیعی خاک استفاده کرد.

- ایسنا/لرستان یک محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: جهت تقویت خاک و کمک به آن جهت نگهداری آب می توان از تقویت های کننده های طبیعی خاک استفاده کرد.

محمدعلی قنبرپور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یشترتقویت کننده های خاک، بافت خاک را بهبود بخشیده و توانایی خاک را در نگهداری آب افزایش می دهند.

وی ادامه داد: بسیاری از آن ها، پوشش بسیار مناسبی برای خاک تولید می کنند و برخی از نظر ارزش غذایی مناسب هستند، هر چند ممکن است حاوی مقادیر متغیری از سه عنصر مهم و ضروری یعنی نیتروژن، فسفر و پتاسیم باشند.

قنبرپور با اشاره به این که بسته های کودی موجود در بازار هم در صنایع وابسته به کشاورزی تولید می شوند، عنوان کرد: کشاورزان، کمپوست قارچ، پوسته برنج و دیگر موادی را که در حین تولید محصولشان بدست می آورند را می فروشند تا به کود آلی تبدیل شود و در برخی از شهرها مواد مختلف زاید جمع آوری شده و پس از طی فرآیندها و بسته بندی، به رایگان یا بصورت فروش، در اختیار مردم قرار داده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاک را طبیعی تقویت کنیم

خاک را طبیعی تقویت کنیم