مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 فروردین 1400 ساعت 05:002021-04-08فرهنگي

این کتاب سینمای سیار در ایران را تا سال 1370 معرفی می کند


نویسنده کتاب تاریخ سینمای سیار در ایران گفت: این کتاب تاریخچه سینمای سیار که همان سینمای دوره گردی است را در ایران جهان و در ایران تا سال 1370 معرفی می کند.

- مجید فدایی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره کتاب تاریخ سینمای سیار در ایران اظهار داشت: این کتاب در واقع کار پژوهشی در رابطه با سینمای سیار در جهان و ایران است.

وی با بیان اینکه به دلیل علاقه ای که از دوران کودکی به سینمای سیار داشتم تألیف این کتاب را در دستور کار قرار دادم، ابراز داشت: حتی در دوران دبیرستان طرح کار من در زمینه سینمای سیار بود و در آن زمان در روستاها و شهرهای اطراف و حتی در دروان جنگ برای رزمندگان نسبت به پخش فیلم با استفاده از سینمای سیار اقدام می کردیم.

نویسنده کتاب تاریخ سینمای سیار در ایران با بیان اینکه این کتاب به سابقه نمایش فیلم به صورت سیار می پردازد، اضافه کرد: باید توجه داشت که سینمای سیار توسط برادران رومیت برای اولین بار در سال 1795 در جهان راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه به مدت چهار سال برای جمع آوری اطلاعات این کتاب وقت گذاشتم، ابراز داشت: برای تأمین مطالب از منابعی مانند کتب تاریخی، گزارش های منتشر شده و مصاحبه با افرادی که در این عرصه فعالیت داشتند، استفاده کردم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این کتاب سینمای سیار در ایران را تا سال 1370 معرفی می کند

این کتاب سینمای سیار در ایران را تا سال 1370 معرفی می کند