مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 فروردین 1400 ساعت 06:452021-04-08سياسي

دسترسی به امکانات بهداشتی در پاندمی کرونا باید عادلانه باشد


سلامت تن و روان، برای هر جامعه ای که قرار است در مسیر توسعه همه جانبه گام بردارد، از اهمیت زیادی برخوردار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، داشتن سلامتی موضوع مهمی است و یکی از دغدغه های هر فرد و هر جامعه ای محسوب می شود به همین دلیل بزرگداشت روز جهانی بهداشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ژوئن 1948، نخستین مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی با حضور نمایندگان بیش از 61 کشور جهان در ژنو تشکیل شد و 7 آوریل را به نام روز بهداشت نام گذاری کردند.

این رویداد برای نخستین بار در سال 1950 گرامی داشته شد و از آن زمان تاکنون به مهمترین مناسبت بهداشتی روز دنیا تبدیل شده است.

در سال جاری و با وجود فراگیری ویروس کشنده کووید 19 در سطح جهان، روز جهانی بهداشت بیشترین تمرکز خود را روی این امر قرار داده است که همه افراد از شرایط زندگی و کار مناسب برای داشتن سلامتی برخوردار باشند.

همچنین در این روز از رهبران جهانی خواسته می شود تا نابرابری های بهداشتی را کنترل کرده و اطمینان حاصل کنند که همه انسان ها در سراسر این کره خاکی، در هر زمان و مکانی به خدمات بهداشتی با کیفیت دسترسی داشته باشند.

محمدرضا توکلی دکتری روانشناسی و عصمت حیدری دکتری آموزش سلامت، در همین ارتباط متن پیام روز جهانی بهداشت را از ابعاد مختلف آن ترجمه کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دسترسی به امکانات بهداشتی در پاندمی کرونا باید عادلانه باشد

دسترسی به امکانات بهداشتی در پاندمی کرونا باید عادلانه باشد