مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 فروردین 1400 ساعت 07:152021-04-08اقتصادي

از صادرات به روسیه تا مشکلاتی که گریبان گلخانه داران را گرفته است


بی توجهی به گلخانه داران در استان ایلام آنها را با مشکلات عدیده ای مواجه ساخته و آنها متعقدند که حمایت های متولیان امر تنها در حد حرف باقی می ماند.

- صادرات به کشور روسیه این گلخانه دار ادامه داد: در هر هکتار حدود 150 تا 160 تن تولید داریم و به کشور روسیه هم صادرات می کنیم.

 وی افزود: الان نزدیک به یک سال است که در این گلخانه ها کار می کنیم اما مسوول این شرکت یکبار هم از گلخانه ها بازدید نداشته و هیچ گونه خدمات رسانی برای گلخانه داران انجام نداده است و سازمان جهادکشاورزی هم برخوردی با این مسئله ندارد.

کشت هیدروپونیک جهت ورود به بازار صادرات است رضا حیدری کارشناس ارشد باغبانی و یکی از گلخانه داران گفت: هدف از ایجاد گلخانه در مراکز خصوصی احیا محرومیت زدایی و اشتغالزایی برای مردم بومی و ارزآوری برای کشاورزان است و همچنین تولید محصول با علم روز دنیا کشت هیدروپونیک جهت ورود به بازار صادرات است.

 وی افزود: از سال گذشته شروع به کار کردیم؛ در هر هکتار 15 تا 20 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند که نیمی از آنها را بانوان روستایی تشکیل می دهند.

این گلخانه دار ادامه داد: در حال حاضر 2/5 هکتار از شهرک گلخانه ای صالح آباد به بهره برداری رسیده و امیدواریم به زودی تمام واحدها فعال شود و در هر 7/5 هکتار بین 80 تا 100 نفر اشتغال زایی داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از صادرات به روسیه تا مشکلاتی که گریبان گلخانه داران را گرفته است

از صادرات به روسیه تا مشکلاتی که گریبان گلخانه داران را گرفته است