مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 فروردین 1400 ساعت 10:252021-04-08بين الملل

درخواست لاوروف از ایران برای تصویب کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر


وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که ایران، زودتر کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر را به منظور تقویت همکاری ها در دریای خزر به تصویب درآورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با مختار تیلو بردی وزیر خارجه قزاقستان از ایران خواست تا هرچه زودتر کنوانسیون حقوقی دریای خزر را تصویب کند.

بنا بر گزارش ) کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر 21 مردادماه سال 97 پس از 21 سال گفت وگو و بدون مباحث تحدید حدود بستر و زیربستر و تعیین خطوط مرزی در آکتائوی قزاقستان در 24 ماده به امضای سران پنج کشور ساحلی دریا یعنی ایران، روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان رسید.

موافقتنامه حمل و نقل بین کشورهای ساحلی خزر، موافقتنامه بین دولت های ساحلی خزر درباره همکاری های تجاری و اقتصادی، موافقتنامه پیشگیری از حوادث در دریای خزر، پروتکل مبارزه با جرائم سازمان یافته در دریای خزر، پروتکل مبارزه با تروریسم و همچنین پروتکل همکاری و تعامل نهادهای مرزبانی کشورهای ساحل دریای خزر شش موافقتنامه ای بودند که در اجلاس سران در آکتائو با حضور وزرای مربوطه امضا شد.

دریای خزر بزرگترین پهنه آبی محصور در خشکی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست لاوروف از ایران برای تصویب کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر

درخواست لاوروف از ایران برای تصویب کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر