مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 فروردین 1400 ساعت 20:252021-04-08بين الملل

دستگیری کودتاچیان اردن؛ ضربه به شبکه ای از هم گسسته!


اقدام روزهای گذشته اردن در دستگیری عوامل کودتا، تنها ضربه به شبکه ای بوده که پیش از این و به بواسطه شکست ترامپ در انتخابات و ناکام ماندن طرح معامله قرن، - گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یادداشت میهمان: در روزهای گذشته خبر کشف توطئه شاهزاده حمزه ولیعهد سابق اردن و تنی چند از مسئولین بلندپایه این کشور توجه کارشناسان و ناظران را به خود جلب کرده است.

تلاش های بسیاری جهت فهم پشت پرده و زوایای تاریک این سناریو انجام شده و نظرات گوناگون و بعضا متعارضی در این زمینه ارائه گردیده است؛ به گونه ای که برخی به عنوان یکی از اولویت های کشورهای عربی منطقه به آن ها تحمیل شد و هر یک از این کشورها برای موفقیت این پروژه می بایست بخشی از آن را به مدیریت جارد کوشنر به پیش می بردند.

در این میان نقش واگذار شده به اردن، برخلاف کشورهای عربی حاشیه خیلج فارس که صرفا مسئولیت هایی چون تامین مالی و حمایت تبلیغاتی بود، پذیرش و اسکان دائمی آوارگان فلسطینی بود.

موضوعی که با توجه به حجم و وضعیت داخلی اردن، برای این کشور یک چالش مضاعف اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی و امنیتی به شمار می آمد و به این دلیل ملک عبدالله با آن مخالفت کرده بود.

اما این مخالفت سبب شده بود حاکمیت اردن با فشار کم سابقه ای روبرو شود تا جایی که تحرکات گسترده آمریکا و اسراییل در این مورد در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری کودتاچیان اردن؛ ضربه به شبکه ای از هم گسسته!

دستگیری کودتاچیان اردن؛ ضربه به شبکه ای از هم گسسته!