مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 فروردین 1400 ساعت 05:352021-04-09اجتماعي

آش نذری کشاورزان اصفهان برای جاری شدن آب در زاینده رود


شماری از کشاورزان شرق و غرب اصفهان برای جاری شدن آب در زاینده رود در بستر خشک رودخانه در جوار پل خواجو آش نذری پختند.

- اظهار داشت: کشاورزان اصفهان همراه با خانواده های خود امروز جمعه در بستر خشکیده رودخانه زاینده رود برای ادا نذر گردهم آمدند تا شاید به یاری خدا مرده رود زنده شود و زاینده رود ما برگردد.

وی ادامه داد: کشاورزان شرق از پاییز سال گذشته تاکنون کشت و کاری نداشتند و با بی آبی زاینده رود معیشت و زندگی ما از بین رفته است در حالی که به رغم وعده های مسئولان همچنان برای کشت بهاره بلاتکلیف هستیم.

کریمی خاطرنشان کرد: جمعیت کشاورزان شرق و غرب اصفهان بالغ بر 400 هزار نفر است و خانواده های این تعداد کشاورز در نبود کشت و کار با شرایط اقتصادی کنونی و گرانی ها روزهای مشقت باری را می گذرانند.

نماینده کشاورزان شرق اصفهان با اشاره به اینکه مسئولان وعده رهاسازی آب برای کشت بهاره داده بودند اما زمان و مقدار آن را هنوز به کشاورزان اعلام نکردند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که با وجود کمبود آب به صنایع و یزد تخصیص می یابد اما به کشاورز گفته می شود وضعیت حجم آب سد زاینده رود مناسب نیست.

وی درباره پرداخت نشدن خسارات نکاشت کشاورزان شرق، ابراز داشت به دلیل تخصیص نیافتن حقابه ها در سال های گذشته مقرر شده بود با تشکیل صندوق جبران خسارت کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آش نذری کشاورزان اصفهان برای جاری شدن آب در زاینده رود

آش نذری کشاورزان اصفهان برای جاری شدن آب در زاینده رود