مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 فروردین 1400 ساعت 09:552021-04-09سياسي

دستگاه آشکارساز هسته ای مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی شد


دستگاه آشکارساز هسته ای مبتنی بر هوش مصنوعی با حضور معاون استاندار هرمزگان و نماینده مجلس رونمایی شد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مراسم رونمایی از ثبت اختراع آشکارساز هسته ای مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط دکتر منصور فرهادی دکترای هسته ای کشورمان صورت گرفته، در محل پارک علم و فناوری هرمزگان برگزار شد.

در این آیین که منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان، علی رئوفی معاون استاندار و سرهنگ امیری نژاد جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان و جمعی از نخبگان استان حضور داشتند، دکتر منصور فرهادی با ارائه گزارشی از روند ساخت نوع جدید آشکارساز هسته ای که بر پایه هوش مصنوع ساخته و ثبت اختراع آن نیز انجام شده، اظهار کرد: این آشکارساز در زمینه های مختلف علمی و فنی کارآمد بوده و قابلیت بکارگیری در صنعت هسته ای کشورمان را نیز داراست.

وی ادامه داد: آشکارساز هسته ای به مثابه چشمی برای مشاهده و تشخیص ذرات رادیو اکتیو است که می تواند در آزمایشگاه های سازمان انرژی اتمی، نیروگاه های هسته ای و … مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

به گفته دکتر فرهادی، این سومین اختراع ثبت شده از ناحیه وی و تیم علمی اش در سال های اخیر است.

منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان نیز در این مراسم بر ضرورت حمایت از نخبگان علمی استان از سوی شرکت های بزرگ صنعتی مستقر در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه آشکارساز هسته ای مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی شد

دستگاه آشکارساز هسته ای مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی شد