مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 فروردین 1400 ساعت 18:402021-04-09فرهنگي

قلعە شهر تاریخی حسن آباد ساماندهی می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از برنامه ریزی برای احیا، مرمت و ساماندهی قلعه شهر تاریخی حسن آباد خبر داد.

- ایسنا/کردستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از برنامه ریزی برای احیا، مرمت و ساماندهی قلعه شهر تاریخی حسن آباد خبر داد.

یعقوب گویلیان در بازدید از قلعه شهر تاریخی حسن آباد اظهار کرد: این قلعه یکی از باشکوه ترین قلعه های کردستان و کشور است که اقدامات اولیه برای احیا ساماندهی این اثر فاخر آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به حکومت حاکمان زیادی در این قلعه افزود: از حاکمان نامداری که در قلعه حسن آباد حکومت کرده اند، می توان هلوخان و احمدخان و بنیانگذار حکومت اردلان و امیرحسن خان را نام برد که نام کنونی این قلعه از امیر حسن خان گرفته شده است.

گویلیان وضعیت و ساخت قلعه را بسیار هوشمندانه بیان و عنوان کرد: طرح و نوع ساخت قلعه به گونه ای است که نشان دهنده ساخت آن در زمان قبل از حکومت امیرحسن خان بوده و تنها راه ورودی به قلعه در قسمت جنوب تپه قرار دارد و دیگر قسمت های تپه به صورت صعب العبور بوده و دسترسی به قلعه اصولاً غیرممکن است.

وی ادامه داد: برای محافظت بیشتر از ساکنان قلعه حسن آباد، منازل مسکونی و تجهیزات نظامی حصاری قطور و بلند دور تا دور شهر را احاطه کرده بوده و حصار مذکور برای حفاظت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلعە شهر تاریخی حسن آباد ساماندهی می شود

قلعە شهر تاریخی حسن آباد ساماندهی می شود