مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 02:552021-04-09اقتصادي

اثر عوامل اقلیمی بر زوال جنگل های زاگرس مرکزی


یک دکترای مهندسی منابع طبیعی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: پنج نظریه متداول شامل تنش های محیطی و ارگانیسم های ثانویه، تغییر اقلیم، - ایسنا/لرستان یک دکترای مهندسی منابع طبیعی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: پنج نظریه متداول شامل تنش های محیطی و ارگانیسم های ثانویه، تغییر اقلیم، اکولوژیکی، آلودگی هوا و عومال مستعدکننده، شروع کننده و مشارکت کننده در راستای عوامل زوال جنگل ها وجود دارد.

آرش دریکوندی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ناحیه رویشی زاگرس با تحت پوش قرار دادن 11 استان کشور، حدود یک سوم جمعیت کشور و بیش از نیمی از دام های کشور را در خود جای داده است و 30 درصد از کل نزولات، 40 درصد از آب های جاری، 33 درصد از آب های سطحی و 40 درصد از مساحت جنگل های کشور معادل پنج میلیون هکتار را به خود اختصاص داده و به دلایل متعدد اجتماعی ـ اقتصادی، سیاسی و بوم شناختی، از عرصه های کلیدی و راهبردی کشور به شمار می آید.

وی ادامه داد: با توجه به شکل گرفتن تمدن های کهن ایران باستان در جنگل های این ناحیه، می توان به اهمیت آن در معیشت مردم محلی از گذشته های دور پی برد.

دریکوندی افزود: 93 درصد جنگل های این منطقه دارای فرم پرورشی شاخه زاد هستند و میزان رویش در هکتار کمتر از یک مترمکعب در سال است، به طور کلی روی خاک های با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثر عوامل اقلیمی بر زوال جنگل های زاگرس مرکزی

اثر عوامل اقلیمی بر زوال جنگل های زاگرس مرکزی