مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 05:252021-04-10اقتصادي

ایران دومین سازنده واکسن آنفلوآنزای فصلی در دنیا شد


مدیر عامل گروه دارویی سازنده واکسن نوترکیب ایرانی آنفلوآنزای فصلی اعلام کرد با ساخت این واکسن ایران دومین سازنده واکسن آنفولانزا در دینا شده و انحصار تولید این محصول شکسته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، امیر فرشچی در جمع خبرنگاران در ارتباط با دستاورد مهم دستیابی به تولید ملی نخستین واکسن آنفلوآنزای فصلی در استان البرز با نام فلوگارد اظهار داشت: این واکسن یکی از مهترین و استراتژیک ترین واکسن های سیستم درمانی دنیا است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بسیاری از کشور های پیشرفته دنیا امروزه هنوز به توان تولید این واکسن نرسیده اند، افزود: در حال حاضر تنها یک شرکت در جهان واکسن آنفلوانزای نوترکیب تولید می کند و ما دومین شرکت تولید کننده جهانی این واکسن هستیم.

مدیر عامل این شرکت دارویی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا از دیدگاه استراتژیک نقشی مهم در سیستم سلامت یک کشور دارد، تصریح کرد: خوشبختانه برای نخستین بار است که ما در تاریخ داروسازی کشورمان موفق به بومی سازی دانش تولید آن در ایران شده ایم.

وی با اشاره به اینکه شرکت آریوژن فارمد در یک همکاری تکنولوژیک با شرکت نیواد فارمد موفق به تولید انبوه واکسن آنفلوآنزای فصلی شده است، بیان کرد: در حال حاضر بر پایه یکسری مطالعات انجام شده با توجه به همزمانی شیوع بیماری آنفل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران دومین سازنده واکسن آنفلوآنزای فصلی در دنیا شد

ایران دومین سازنده واکسن آنفلوآنزای فصلی در دنیا شد