مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 05:352021-04-10سياسي

دنیای ماسک ها؛ از ماسک های لاکچری تا هنری


از آغازین روزهای همه گیری کرونا ماسک به بخشی از زندگی انسان ها و به امتدادی از پوست صورت و بخشی از لباس انسان ها تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مریم سلیمی، دکترای علوم ارتباطات و پژوهشگر ارتباطی و تصویری در مطلبی درباره ماسک ها و بیان ارتباطی انسان ها از طریق ماسک نوشت: ماسک ها به تدریج در کنار جنبه اجباری آن در رعایت پروتکل های بهداشتی، در مسیر کاربردها و اهداف مختلف قرائت های متفاوتی از خود در حوزه ارتباطات از طریق اشیا یافته اند.

ماسک های شفاف و ال ای دی دار ماسک در کنار محافظت هایی که در برابر ویروس کرونا ایجاد می کند، به لحاظ ارتباطی در برقراری ارتباطات کلامی و غیرکلامی (به ویژه رو در رو) محدودیت هایی ایجاد کرده و افراد در دریافت پیام های مربوط به زبان بدن در ناحیه دهان با چالش هایی روبرو شده اند از جمله افراد ناشنوا یا کم شنوا.

همچنین بعضا مسائل و مشکلاتی در تشخیص هویت افراد ایجاد کرده یا حداقل آن را با کندی در لحظات اولیه آغاز ارتباط همراه کرده است.

همین مسایل سبب گرایش به سمت ماسک های نیمه شفاف و تماماً شفاف یا ماسک های دارای ال ای دی برای انتقال پیام های ارتباطی، احساسات و حالات صورت همچون خنده، غم و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دنیای ماسک ها؛ از ماسک های لاکچری تا هنری

دنیای ماسک ها؛ از ماسک های لاکچری تا هنری