مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 06:252021-04-10پزشكي

تدابیر طب سنتی برای ماه مبارک رمضان


یک محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر خوردن خورشت در وعده سحری، گفت: بهتر است در این وعده از خورشت هایی مانند کدو، آلو یا خورشت بامیه استفاده شود.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر خوردن خورشت در وعده سحری، گفت: بهتر است در این وعده از خورشت هایی مانند کدو، آلو یا خورشت بامیه استفاده شود.

سید ابوالفتح شیرمردی در گفت وگو با ایسنا درخصوص افرادی که با روزه گرفتن دچار معده درد می شوند، اظهار کرد: این افراد موقع سحر مقداری ترنجبین و خاکشیر مخلوط کرده و مورد استفاده قرار دهند، هنگام افطار نیز یک لیوان عرق نعناع با نبات یا عسل میل کنند.

این متخصص طب سنتی افزود: افراد روزه دار سعی کنند بلافاصله بعد از خوردن سحری نخوابند و خواب خود را به یک ساعت پس از خوردن سحری موکول کنند، به منظور جلوگیری از بوی نامطبوع دهان نیز پس از مسواک زدن دهان را با آب و نمک شستو دهند.

وی با اشاره به اینکه دیابتی ها اصولا مشکلی برای روزه داری ندارند، یادآور شد: این افراد حتما باید تحت نظر پزشک معالج تصمیم به روزه گرفتن یا نگرفتن داشته باشند.

شیرمردی با بیان اینکه کسانی که مشکل کلیوی دارند می توانند با مجوز پزشک روزه بگیرند، اظهار کرد: افرادی که سنگ کلیه داشته اما سنگ در حد سنگریزه باشد، باید موقع سحر یک ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدابیر طب سنتی برای ماه مبارک رمضان

تدابیر طب سنتی برای ماه مبارک رمضان