مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 06:252021-04-10اقتصادي

20 بنای تاریخی در 8 شهرستان استان مرکزی مرمت اضطراری شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از مرمت 20 بنای تاریخی در هشت شهرستان استان در سال گذشته خبر داد.

- مصطفی مرزبان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در سال 1399 اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیون ریال به مرمت ابنیه های تاریخی استان مرکزی اختصاص یافت.

وی افزود: در سال گذشته حدود 20 بنا و مجموعه تاریخی در شهرستان اراک، تفرش، خمین، خنداب ، دلیجان، ساوه، فراهان و محلات مرمت اضطراری شدند و در سایر شهرستان ها اعتبار تخصیصی به مطالبات پیمانکاران اختصاص یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی بیان کرد: حدود هزار میلیون ریال به پژوهش و اکتشافات باستان شناسی اختصاص داده شد که از این محل، ثبت آثار تاریخی، معنوی و طبیعی استان انجام گرفت.

مرزبان با بیان اینکه در سال گذشته مجوز کاوش قزل قلعه فراهان نیز اخذ شد که عملیات اجرایی آن در فصل مناسب آغاز می شود، اضافه کرد: اعتبار نگهداری و تجهیز موزه های استان در سال گذشته بالغ بر هزار میلیون ریال بوده است که برای خرید و تجهیزات موزه های پنج شهرستان اراک، تفرش، خمین، ساوه و فراهان اختصاص یافت.

وی افزود: مرمت اشیای تاریخی موزه چهار فصل اراک شامل حدود 40 شی فلزی بوده است که با اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال در دست انجام است و تاکنون حدود 30 درصد پیشرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 بنای تاریخی در 8 شهرستان استان مرکزی مرمت اضطراری شد

20 بنای تاریخی در 8 شهرستان استان مرکزی مرمت اضطراری شد