مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 08:002021-04-10اقتصادي

ایران موفق به تولید واکسن آنفلوآنزا شد


در سال گذشته واکسن آنفلوآنزای فصلی از سایر کشورها تأمین می شد اما یک شرکت دانش بنیان ایرانی با استفاده از یک پروتیین نوترکیب، واکسن را به تولید رسانده و پس از مطالعات بالینی درصدد است به میزان 3 تا 5 میلیون دوز تولید داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان تولیدکننده واکسن آنفلوآنزای فصلی گفت: پس از مطالعات بالینی درصدد هستیم به میزان 3 تا 5 میلیون دوز تولید داشته باشیم و نیاز کشور را رفع کنیم.

دکتر امیرحسین عبدالغفاری در آیین بهره برداری از طرح های ملی معاونت علمی که با حضور رییس جمهور برگزار شد، گفت: ما در این شرکت نخستین تولیدکننده واکسن آنفلوآنزای فصلی نوترکیب چهار ظرفیتی در کشور هستیم؛ به طور کلی واکسن یک محصول استراتژیک برای هر کشوری محسوب می شود و با به وجود آمدن پاندمی، اهمیت تولید واکسن در کشور و دنیا مشخص و نمایان شد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده واکسن آنفلوآنزای فصلی انسانی با بیان اینکه در گذشته کشور ما پیشتاز در تولید واکسن بوده است، اظهار کرد: در این راستا ما توانستیم امروز به مرحله ای برسیم که بتوانیم واکسن آنفلوآنزای فصلی را به تولید برسانیم که تاکنون این واکسن در کشور تولید نشده و جزو اقلام وارداتی ما محسوب می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران موفق به تولید واکسن آنفلوآنزا شد

ایران موفق به تولید واکسن آنفلوآنزا شد