مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 09:152021-04-10سياسي

نیاز آبی فارس از 5 طریق قابل برطرف شدن است


نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای تأمین آب مورد نیاز استان فارس می توان از 5 طریق نیاز استان به آب را برطرف نمود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جعفر قادری ظهر شنبه در شورای انتقال آب از خلیج فارس به استان بیان کرد: بر اساس ریزی های صورت گرفته می توان آب خلیج فارس را از سه طریق به استان فارس انتقال داد نخست انتقال مستقیم آب از طریق شهر پارسیان به لامرد است و مسیر دوم نیز مسیر انتقال آب از طریق استان بوشهر به کازرون بوده و خط سوم نیز خط انتقال آبی است که از شرق استان و در استان کرمان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: برداشت آب به میزان 100 میلیون متر مکعب آب از سد تنگ سرخ و همچنین فاضلاب شهرهای بزرگ از جمله روش هایی است که می توان آب مورد نیاز استان فارس را تأمین کرد.

قادری تاکید کرد: با توجه به فعالیت بخش خصوصی در حوزه صنعت اجازه دریافت 350 میلیون متر مکعب آب توسط یکی از فعالین بخش خصوصی توسط دولت صادر شده است این در حالی است که 13 میلیون متر مکعب نیز جدیداً به استان فارس اختصاص یافته که از این میزان 5 میلیون مترمکعب مربوط به منطقه انرژی برای لامرد است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین معیارهایی که در راستای انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس مطرح می شود هم افزایی میان بخش های مختلف خصوصی از این رو نباید تنها یک دستگاه در ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز آبی فارس از 5 طریق قابل برطرف شدن است

نیاز آبی فارس از 5 طریق قابل برطرف شدن است