مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 09:152021-04-10اقتصادي

سمپاشی 450 هکتار از اراضی دهلران علیه ملخ های صحرایی


مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی ایلام از مبارزه با اولین توده ملخ های صحرایی در 450 هکتار از اراضی جنوب استان خبر داد و گفت: این ملخ ها خسارتی به مزارع وارد نکرده اند.

- ایسنا/ایلام مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی ایلام از مبارزه با اولین توده ملخ های صحرایی در 450 هکتار از اراضی جنوب استان خبر داد و گفت: این ملخ ها خسارتی به مزارع وارد نکرده اند.

سیامک بیگی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اولین توده ملخ های صحرایی در مناطق گرمسیری در منطقه مورموری حدفاصل شهرستان های آبدانان و دهلران شناسایی و با 450لیتر سم، با هواپیمای سمپاش سم پاشی شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این هجوم به مزارع خسارتی وارد نکرد، گفت: پس از آن 1000 هکتار از اراضی منطقه در شهرستان های گرمسیری پایش شدند و خوشبختانه هجوم جدیدی از ملخ ها دیده نشده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی ایلام درباره منشاء این ملخ ها تصریح کرد: این ملخ ها در بیابان های عراق تخم ریزی و زاد و ولد گسترده کرده و بعد از رسیدن به فاز مهاجرت، برای یافتن غذا و مکان خنک تر به سمت اراضی ایران حرکت می کنند.

بیگی از کشاورزان و دهیاران و بخشداران مناطق مختلف خواست تا هرگونه هجوم این ملخ ها را به جهادکشاورزی مناطق و شهرستان ها گزارش کنند تا بلافاصله مقابله شروع شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمپاشی 450 هکتار از اراضی دهلران علیه ملخ های صحرایی

سمپاشی 450 هکتار از اراضی دهلران علیه ملخ های صحرایی