مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 03:162021-04-10سياسي

عیب جویی، خرده گیری و غفلت از خود شایسته جامعه ایمانی نیست


جامعه ایمانی باید به صورت فردی و اجتماعی در مسیر اصلاح عیوب باشد چنانچه جامعه در این مسیر حرکت نکند فساد و تباهی در جامعه افزایش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله محمدباقر تحریری در جلسه هفتگی درس اخلاق که در مدرسه علمیه معیر برگزار شد، اظهار داشت: عیب جویی از برادران ایمانی یکی از صفات رذیله است.

انسان در زندگانی دنیایی به طور طبیعی به این امر مبتلا می شود که با مشاهده برخورد و عملکرد دیگران آن اعمال را به پشتوانه های ذهنی خود به خوب و بد تحلیل می کند؛ به نوعی نفس انسانی خودش را حاکم و مجری می بیند حیطه نفس انسانی در بدی ها و خوبی ها بسیار وسیع است.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: به طور طبیعی انسان دوست دارد عیوب و نواقص دیگران را ببیند این نیز از خود خواهی انسان سرچشمه می گیرد که خود را در مقایسه با دیگران خوب می پندارد و جنبه های منفی دیگران در ذهن متصور می شود.

انسان در سو ظن نوعاً با یک خطوراتی ابتدا مواجه می شود اول تصاویر را می بیند، اصواتی را می شنود، مفاهیمی درک می کند و سپس در پرتوی این درک های ظاهری وهم انسان نیز فعال می شود.

وی با بیان اینکه انسان بر اساس شرع مقدس باید از درون و بیرون خود را بسازد، گفت: انسان نباید به وسوسه درونی خود اعتنا کند و اگر عیب ظاهری از دیگری مشاهده کرد باید با یک روش معقول با آن م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عیب جویی، خرده گیری و غفلت از خود شایسته جامعه ایمانی نیست

عیب جویی، خرده گیری و غفلت از خود شایسته جامعه ایمانی نیست