مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 03:502021-04-11اجتماعي

بلایت باکتریایی چیست؟


یک محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: علائم ابتدایی بیماری گیاهی بلایت باکتریای برگ توت روی برگ ها شامل بافت های کوچک، - ایسنا/لرستان یک محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: علائم ابتدایی بیماری گیاهی بلایت باکتریای برگ توت روی برگ ها شامل بافت های کوچک، حدود یک میلی متر، به رنگ قهوه ای تیره، نامنظم و آبسوخته است.

زیبا رشنو در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: درخت توت یک گیاه چوبی و دایمی بوده که دارای اندام های رویشی و زایشی است در زمان های بسیار دور درختان توت به صورت تک تک و به طور وحشی در کنار منازل یا جاده ها یافت می شدند، که از برگ های آن برای تعلیف دام ها استفاده می شده است.

وی ادامه داد: با درختان توت وحشی نیز در طول زمان توسط انتخاب طبیعی و یا مصنوعی از حالت وحشی به انواع قابل کشت تبدیل شدند.

رشنو با اشاره به این که عامل بیماری گیاهی بلایت باکتریای باعث آسیب به گیاهان فراوانی می شود، عنوان کرد: این گونه باکتری باعث آسیب به درختان توت و شاتوت می شود، برگ های کوچک درختان دارای حساسیت بیشتری نسبت به بیماری هستند.

این محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان عنوان کرد: علائم ابتدایی بیماری گیاهی بلایت باکتریای برگ توت روی برگ ها شامل بافت های کوچک، حدود یک میلی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلایت باکتریایی چیست؟

بلایت باکتریایی چیست؟