مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 07:052021-04-12اقتصادي

رهاسازی آب سد مهاباد برای آبیاری اراضی زیر کشت بهاره


رییس امور آب مهاباد از رهاسازی 5 میلیون مترمکعب آب سد مهاباد برای آبیاری اراضی زیرکشت بهاره این شهرستان خبر داد و گفت: این رهاسازی به طور میانگین به میزان 6 مترمکعب در ثانیه و به مدت 10 روز انجام می شود.

- رضا جهین در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، از رهاسازی 5 میلیون مترمکعب آب سد مهاباد برای آبیاری اراضی زیرکشت بهاره این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این رهاسازی به طور میانگین به میزان 6 مترمکعب در ثانیه و به مدت 10 روز انجام می شود.

وی افزود: طبق آخرین آمار، حجم آب پشت سد این شهر به 160 میلیون متر مکعب رسیده که این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، 20 میلیون مترمکعب کمتر است.

رییس امور آب مهاباد تصریح کرد: سهمیه بخش کشاورزی از آب ذخیره شده پشت این سد، 85 میلیون مترمکعب در نظر گرفته شده است و این میزان آب پیش بینی شده در چهار مرحله در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار می گیرد که زمان رهاسازی آب با هماهنگی مدیریت جهادکشاورزی خواهد بود.

جهین گفت: در حال حاضر تراز سد مهاباد به یک هزار و 354 متر از سطح دریاهای آزاد رسیده که این مقدار به طور تقریبی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 2 متر کمتر است.

وی با بیان اینکه هم اکنون حجم ورودی آب به سد مهاباد 29 متر مکعب برثانیه کمتر از مدت زمان مشابه سال گذشته است، ادامه داد: هم ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی آب سد مهاباد برای آبیاری اراضی زیر کشت بهاره

رهاسازی آب سد مهاباد برای آبیاری اراضی زیر کشت بهاره