مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 07:502021-04-12پزشكي

بسته بندی هوشمند مواد غذایی دارای چه اهمیتی است؟


یکی از اهداف مهم در بسته بندی غذایی، حفاظت محتویات آن از آسیب های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی است و در سال های اخیر بسته بندی های هوشمند مورد توجه قرار گرفته اند.

- ایسنا/خراسان رضوی یکی از اهداف مهم در بسته بندی غذایی، حفاظت محتویات آن از آسیب های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی است و در سال های اخیر بسته بندی های هوشمند مورد توجه قرار گرفته اند.

بنا بر این پژوهش، در این نوع بسته بندی ها، از مواد نانو ذرات متفاوتی برای جلوگیری از فساد مواد غذایی و تشخیص آن استفاده می شود.

اتیلن وینیل استات (EVA) افشره رزماری و نانوذرات روی اکسید و آنتوسیانین به ترتیب به عنوان بستر بسپاری، عامل پاداکسنده، پادباکتری و شناساگر برای تهیه بسته بندی های هوشمند مورد استفاده قرار گرفتند.

محققان در پژوهشی با عنوان بسته بندی فعال و هوشمند مواد غذایی با به کارگیری عامل های پادباکتریایی و شناساگر با خاستگاه طبیعی آورده اند از روش های پراش پرتو ایکس (XRD) و میکروسکوپی الکترونی روبشی گسیل میدانی FESEM برای بررسی ساختار نانو ذارت و فیلم های حاوی آنها بهره گرفته شده است.

این پژوهش توسط سمیه محمودی اسکندرآبادی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده علوم، مهدی محمودیان استادیار دانشکده علوم دانشگاه ارومیه و کاوه رحمانی فرح استادیار پژوهشکده تحقیقات دریاچه ارومیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسته بندی هوشمند مواد غذایی دارای چه اهمیتی است؟

بسته بندی هوشمند مواد غذایی دارای چه اهمیتی است؟