مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 05:502021-04-13سياسي

آتش سوزی و تغییرات کمی و کیفی آن بر مراتع


یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: آتش سوزی کنترل شده خطرهای آتش سوزی مهیب را کاهش می دهد و مانع تخریب ساختار حیات وحش و مراتع می شود، - ایسنا/لرستان یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: آتش سوزی کنترل شده خطرهای آتش سوزی مهیب را کاهش می دهد و مانع تخریب ساختار حیات وحش و مراتع می شود، حتی ممکن است در کوتاه مدت تأثیر اندکی مانند آتش سوزی های مخرب داشته باشد.

رضا سیاه منصور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: آتش سوزی عاملی مهم و اثرگذار در اکوسیستم های مرتعی و ابزاری مهم و مدیریتی در سطح وسیعی از مرتع به منظور اصلاح ترکیب و ساختار اکوسیستم های مرتعی است.

وی ادامه داد: آتش سوزی کنترل شده خطرهای آتش سوزی مهیب را کاهش می دهد و مانع تخریب ساختار حیات وحش و مراتع می شود، حتی ممکن است در کوتاه مدت تأثیر اندکی مانند آتش سوزی های مخرب داشته باشد و به جز پوشش گیاهی افق های خاک را تخریب کند و مواد غذایی را از بین ببرد، سریعاً بازسازی می شود و تولید افزایش می یابد.

سیاه منصور تصریح کرد: پس از آتش سوزی ممکن است فاکتور تولید علوفه در گراس های پایا و پهن برگان علفی در سال های اول و دوم کاهش یابد اما در سال های بعد از آن تولید افزایش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش سوزی و تغییرات کمی و کیفی آن بر مراتع

آتش سوزی و تغییرات کمی و کیفی آن بر مراتع