مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 07:552021-04-13فرهنگي

روایت سه «مدیر» از سینمای ایران/ سینمایی که نازپرورده و لوس است!


محمد حمیدی مقدم، علیرضا تابش و سیدصادق موسوی سه مدیر سینمایی و دبیر جشنواره، در نشستی مجازی به طرح نقطه نظرات خود درباره سینمای ایران پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نشست مجازی تحلیل جایگاه جشنواره در سینمای پس از انقلاب صبح امروز سه شنبه 24 فروردین ماه با حضور محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و دبیر جشنواره سینماحقیقت ، سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر جشنواره فیلم های کوتاه تهران و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان به میزبانی دانشگاه سوره و با اجرای رامتین شهبازی برگزار شد.

در ابتدای این نشست پس از پخش بریده صحبت های شهید سید مرتضی آوینی درباره اهمیت سینما ، علیرضا تابش درباره نسبت سینما و انقلاب اسلامی عنوان کرد: پیش از انقلاب، سینمای ایران جشنواره هایی به خود دیده بود.

مثلاً قدیمی ترین جشنواره سینمایی کشور ما جشنواره رشد است.

پیش از آن هم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشنواره کودکان و نوجوانان را برگزار می کرد.

این جشنواره ها متناسب با زیست دوران سینمایی خود بود اما از سال 57 به بعد اساساً فیلم های مهم به حضیض می رسند و فیلم های عامه پسندتر مطرح می شوند یعنی فیلم های مهم ما در بروز و ظهور جشنواره های سینمایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت سه «مدیر» از سینمای ایران/ سینمایی که نازپرورده و لوس است!

روایت سه «مدیر» از سینمای ایران/ سینمایی که نازپرورده و لوس است!