مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 09:252021-04-13بين الملل

فیلیپین سفیر چین را احضار کرد


فیلیپین امروز (سه شنبه) اعلام کرد، سفیر چین در این کشور را با هدف ابلاغ حداکثر نارضایت این کشور حوزه جنوب شرق آسیا از بابت تداوم حضور کشتی های چینی در یک سری آبهای مورد مناقشه در اطراف یک صخره مرجانی در دریای چین جنوبی احضار کرده است.

- فیلیپین امروز (سه شنبه) اعلام کرد، سفیر چین در این کشور را با هدف ابلاغ "حداکثر نارضایت" این کشور حوزه جنوب شرق آسیا از بابت تداوم حضور کشتی های چینی در یک سری آبهای مورد مناقشه در اطراف یک صخره مرجانی در دریای چین جنوبی احضار کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه دولت فیلیپین امروز در بیانیه ای عنوان کرد، هوانگ شیلیان، سفیر چین را احضار کرده و به او گفته که چین باید فورا همه کشتی هایش را از نزدیکی صخره مرجانی مورد مناقشه ویتسان و دیگر مناطق دریایی فیلیپین خارج سازد.

ماه گذشته میلادی فیلیپین اعلام کرد، حضور حدودا 220 قایق در داخل محدوده 200 مایلی منطقه اقتصادی انحصاری آن که گمان برده می شود تحت اداره شبه نظامیان بوده باشند انبوه و تهدید کننده است، در حالی که آمریکا، ژاپن و دیگران از بابت مقاصد چین اظهار نگرانی کردند و این وضعیت واکنش تند پکن را در پی داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلیپین سفیر چین را احضار کرد

فیلیپین سفیر چین را احضار کرد