مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 16:552021-04-13سياسي

نمای شهری بر شکل گیری هویت افراد موثر است


هویت خیابان ها، محلات و کوچه ها که از هویت نمای ساختمان ها ساخته می شود، تاثیر مستقیمی بر روند شکل گیری هویت افراد دارد.

- ایسنا/قم یک جامعه شناس گفت: هویت خیابان ها، محلات و کوچه ها که از هویت نمای ساختمان ها ساخته می شود، تاثیر مستقیمی بر روند شکل گیری هویت افراد دارد.

علیرضا شریفی یزدی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یقیناً نمای شهری بر هویت افراد اثرگذار است، ما هویتی تحت عنوان هویت محله داریم یعنی هر فرد ساکن در یک محله هویت محل بر شخصیت او اثر می گذارد و در روند شکل گیری هویتش حتماً نقش آفرین است.

وی ادامه داد: وقتی ما در شهری زندگی می کنیم که نمای شهری برگرفته از محیط جغرافیایی است که در آن محیط بزرگ شده و آن را می شناسیم طبیعتاً یکپارچگی هویتی برای فرد به طور نسبی حاصل می شود مانند فردی که در مناطق کویری زندگی می کند و نمای ساختمان ها در این شهرها بیشتر آجر است به دلیل موادی که در منطقه وجود دارد؛ اما افرادی که در شهرهای بزرگ تر زندگی می کنند و نمای ساختمان ها از فضای طبیعی جغرافیایی آن منطقه دور افتاده و از شکل معماری سرزمین های دیگر تقلیدپذیری دارد و گاهی نماهای آشفته با موقعیت جغرافیایی هم خوان نیست که به همین نسبت می تواند روی هویت فرد اثر نامطلوب داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمای شهری بر شکل گیری هویت افراد موثر است

نمای شهری بر شکل گیری هویت افراد موثر است