مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 04:552021-04-14فرهنگي

پیام وزیر ارشاد به مناسبت روز بزرگداشت عطار نیشابوری


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت روز بزرگداشت عطار نیشابوری گفت: توجه به جامعیت نگاه، ژرفای اندیشه و گستردگی مفاهیم و آموزه هایی که او را در مرز آسمان و زمین، - ایسنا/خراسان رضوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت روز بزرگداشت عطار نیشابوری گفت: توجه به جامعیت نگاه، ژرفای اندیشه و گستردگی مفاهیم و آموزه هایی که او را در مرز آسمان و زمین، میان شور و وجد عارفانه و هنرمندانه و درک و دریافت و تعهد انسانی و اجتماعی، در تعادلی شگفت انگیز نگاه داشته است از جمله ویژگی های عطار است که می تواند سرمشق اصحاب فکر و فرهنگ و هنر در زمانه حاضر قرار گیرد.

متن پیام عباس صالحی به این شرح است: نکوداشت مفاخر و سرمایه های ارزشمند فرهنگی سرزمین ایران اسلامی، یادآوری توجه به داشته ها و ذخایر معرفتی و هویتی این مرز و بوم است.

شیخ فریدالدین محمد عطار نیشابوری از جمله این مفاخر بلند آوازه در وادی شعر و ادب و عرفان است که نام و یادش ورد زبان و رشحات قریحه و قلمش جلای جان و صفای روح و روان صاحبدلان و اهالی عرفان، معرفت و معنویت در سراسر گیتی است.

او که با آثار گران سنگ و ماندگار، از غزلیات پر شورش گرفته تا تذکره الاولیاء منثورش و از مختارنامه نغزش گرفته تا مثنوی های بدیع و پرمغزش همچون منطق الطیر و الهی نامه و اسرارنامه و مصیبت نا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام وزیر ارشاد به مناسبت روز بزرگداشت عطار نیشابوری

پیام وزیر ارشاد به مناسبت روز بزرگداشت عطار نیشابوری