مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 05:102021-04-14سياسي

طنین نوای مرحبا در مساجد کردستان


طنین انداز شدن نوای ملکوتی در مساجد استان کردستان از آداب و رسوم سنتی مردمان این دیار در ماه مهمانی خدا است که روزه داران همزمان با شنیدن این نوای روح بخش یک ماه کامل مهمان خداوند متعال می شوند.

- ایسنا/کردستان طنین انداز شدن نوای ملکوتی در مساجد استان کردستان از آداب و رسوم سنتی مردمان این دیار در ماه مهمانی خدا است که روزه داران همزمان با شنیدن این نوای روح بخش یک ماه کامل مهمان خداوند متعال می شوند.

در نیمه اول ماه مبارک رمضان نوای مرحبا، مرحبا یا شهرالرمضان از اولین شب این ماه مبارک قبل از اذان مغرب و عشاء از گلدسته های مساجد استان کردستان بلند می شود.

نوای مرحبا به معنی خیرمقدم گفتن به ماه مبارک رمضان بوده که با ابیات مرحبا مرحبا یا شهرالرمضان، مرحبا مرحبا یا شهر الخیر و البرکت و الاحسان، مرحبا مرحبا یا شهر التسبیح و التلاوت القرآن از گلدسته های مساجد به گوش می رسد.

مردم استان کردستان برای هر بخش از ماه مبارک رمضان نوا و ادعیه خاص آن زمان را دارند و برای سحری که در اصطلاح عامیانه کُردی به آن پارشیو می گویند یک ساعت قبل از اذان صبح از مساجد کردستان نوای صلات که به منظور بیدار شدن و فرارسیدن زمان سحری است، از تمام مساجد سطح شهر و روستاهای کردستان بلند می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طنین نوای مرحبا در مساجد کردستان

طنین نوای مرحبا در مساجد کردستان