مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 07:252021-04-16سياسي

برخورد قانونی با حرمت شکنان ماه رمضان


دادستان عمومی و انقلاب نهاوند گفت: با افرادی که در ماه مبارک رمضان حرمت و کرامت این ماه را شکسته و با روزه خواری در ملا عام بخواهند به مقدسات الهی بی حرمتی کنند برخورد می شود.

- عباس آزادبخت امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: در راستای ایجاد نظم و انضباط و به منظور حفظ کرامت و حرمت ماه مبارک رمضان و احترام به حقوق شهروندی و اعتقادات مقدس دینی نظارت های ویژه ای را در ماه مبارک رمضان در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه قانون در این زمینه با صراحت ورود پیدا کرده است افزود: افرادی که بدون توجه به حرمت ماه مبارک رمضان در مکان های عمومی روزه خواری کنند براساس ماده 638 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375، مجرم محسوب می شوند و به حبس از 10 روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق، محکوم خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند گفت: در این رابطه دستورات قضایی لازم به پلیس و نیروهای انتظامی و ضابطین در راستای برخورد با روزه خواری و تظاهر به روزه خواری و همچنین اخلال در نظم از این طریق داده شده است.

وی با تاکید بر تعطیلی اغذیه فروشی و رستوران ها بیان کرد: در ماه مبارک رمضان هیچ رستوران، طباخی و اغذیه فروشی و همچنین سایر مراکزی که تهیه و توزیع غذا دارند در روز ایام روزه داری مردم به هیچ وجه حق طبخ ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد قانونی با حرمت شکنان ماه رمضان

برخورد قانونی با حرمت شکنان ماه رمضان