مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 03:252021-04-17اجتماعي

جزییات یک کشف مهم باستان شناسی در کرمانشاه/ سنگ یادمان شاه آشور در قباق تپه کشف شد


150 سال انتظار باستان شناسان به پایان رسید و برای نخستین بار تکه ای از یک سنگ یادمان از شاهان آشوری طی کاوش باستان شناسی در قباق تپه کوزران کرمانشاه کشف شد.

- ایسنا/کرمانشاه 150 سال انتظار باستان شناسان به پایان رسید و برای نخستین بار تکه ای از یک سنگ یادمان از شاهان آشوری طی کاوش باستان شناسی در قباق تپه کوزران کرمانشاه کشف شد.

هرچند تاکنون دوسنگ یادمان دیگر از شاهان آشوری در دو نقطه دیگر از ایران کشف شده (تپه نجف آباد و سنگ یادمان ایران که احتمالاً از حوالی کرمانشاه کشف شده است)، اما هیچکدام از آنها طی کاوش باستان شناسی کشف نشده بودند، بنابراین بافت باستان شناختی آنها برای پژوهشگران نامشخص بود.

این روزها کاوش های باستان شناسی روی قباق تپه کوزران در حال انجام است، قباق تپه ای که رد پایی از 1800 تا 800 سال پیش از میلاد کاسی ها تا آشورها را در دل خود دارد.

دکتر سجاد علی بیگی سرپرست گروه باستان شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه رازی که این روزها در تپه قباق کوزران مشغول انجام کاوش های باستان شناسی است، در گفت و گو با ایسنا درخصوص کشف اخیر ردپای شاهان آشوری در این منطقه از کرمانشاه توضیح داد: قباق تپه مکانی است که بر اساس یافته های باستان شناختی حداقل از هزاره سوم پیش از میلاد مورد سکونت قرار گرفته و تا به امروز هم به حیات خود ادامه داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات یک کشف مهم باستان شناسی در کرمانشاه/ سنگ یادمان شاه آشور در قباق تپه کشف شد

جزییات یک کشف مهم باستان شناسی در کرمانشاه/ سنگ یادمان شاه آشور در قباق تپه کشف شد