مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 05:152021-04-17دانش

چرا رانش زمین دست از سر گلندرود نور بر نمی دارد؟


گلندرود دوباره نشست ؛ خبری که برای اهالی منطقه گلندرود در جنوب شهر رویان شهرستان نور، موضوع تازه ای نیست، حادثه ای که این بار با شدت بیشتر از گذشته و در طول حدود 100 متری به وقوع پیوست.

- ایسنا/مازندران "گلندرود دوباره نشست"؛ خبری که برای اهالی منطقه گلندرود در جنوب شهر رویان شهرستان نور، موضوع تازه ای نیست، حادثه ای که این بار با شدت بیشتر از گذشته و در طول حدود 100 متری به وقوع پیوست.

در این حادثه، هرچند به گفته فرماندار نور، مسئولان جاده موقت ایجاد کردند و کارشناسان در حال بررسی دلایل رانش هستند اما عضو هیات علمی دانشگاه آزاد نور ضمن اشاره به مدیریت غیر علمی و ناصحیح در مواجهه با مخاطره زمین لغزش گلندرود، حرکت های توده ای در این منطقه را از نوع زمین لغزش چرخشی مکرر دانسته و دو عامل طبیعی و انسانی را در وقوع آن دخیل می داند.

حرکت های توده ای زمین یکی از انواع مخاطرات طبیعی در سطح دنیا و به ویژه شمال ایران محسوب می شوند که هر ساله خسارات زیادی را ایجاد می کنند و متاسفانه در استان مازندران، سطح شهرستان نور به ویژه منطقه گلندرود دارای سابقه ای طولانی است.

به گفته کارشناسان، حرکتهای توده ای اخیر درمنطقه گلندرود در جنوب شهر رویان درموقعیت 15 31 °36 عرض شمالی 45 51 °52 طول جغرافیایی شمالی ایجاد شده است، منطقه لغزشی گلندرود از ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا رانش زمین دست از سر گلندرود نور بر نمی دارد؟

چرا رانش زمین دست از سر گلندرود نور بر نمی دارد؟