مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 09:052021-04-17پزشكي

مکانیسم سوییچ گرسنگی در مغز کشف شد


دانشمندان موفق شدند مکانیسم فرآیندی به نام سوییچ گرسنگی در مغز را رمزگشایی کنند و اکنون ممکن است داروهایی تولید شوند که گیرنده کنترل کننده گرسنگی را در مغز هدف قرار دهد و به کمک درمان چاقی بیاید.

- دانشمندان موفق شدند مکانیسم فرآیندی به نام "سوییچ گرسنگی" در مغز را رمزگشایی کنند و اکنون ممکن است داروهایی تولید شوند که گیرنده کنترل کننده گرسنگی را در مغز هدف قرار دهد و به کمک درمان چاقی بیاید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، احساس مداوم گرسنگی که گرسنگی کاذب هم خطاب می شود، صرف نظر از میزان و زمان غذا خوردن، چالش و مشکل بسیاری از افراد است.

با اتخاذ یک رژیم غذایی مناسب یا تغییر در شیوه زندگی می توان به این مشکل رسیدگی کرد، اما در برخی موارد می تواند نشانه برخی از شرایط و مشکلات پزشکی باشد و در صورت عدم درمان، این گرسنگی مداوم می تواند منجر به چاقی شدید شود.

یک مطالعه جدید منتشر شده در تاریخ 15 آوریل در مجله Science به یافته هایی رسیده است که راه را برای ساخت داروهایی که می توانند سوییچ گرسنگی را در مغز خاموش کنند، هموار کند.

محققان موسسه علوم ویزمن ، دانشگاه کویین مری لندن و دانشگاه اورشلیم چگونگی عملکرد سوییچ گرسنگی در مغز را که گیرنده ملانوکورتین 4 (MC4 receptor) نامیده می شود و گرسنگی و سیری را کنترل می کند، روشن کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مکانیسم سوییچ گرسنگی در مغز کشف شد

مکانیسم سوییچ گرسنگی در مغز کشف شد