مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 04:352021-04-18سياسي

چهل اختران سومین قطب مذهبی قم


یک مدرس گردشگری با بیان اینکه چهل اختران سومین قطب مذهبی در قم است، گفت: سه زیارتگاه امامزاده موسی مبرقع (ع)، چهل اختران و امامزاده زید (ع) در مجموعه چهل اختران جای دارد.

- قم- یک مدرس گردشگری با بیان اینکه چهل اختران سومین قطب مذهبی در قم است، گفت: سه زیارتگاه امامزاده موسی مبرقع (ع)، چهل اختران و امامزاده زید (ع) در مجموعه چهل اختران جای دارد.

حسین صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه چهل اختران نام محله ای در خیابان آذر است که به دلیل وجود بارگاه چهل تن از نوادگان پیامبر اسلام (ص) به این نام شهرت یافته است و سومین قطب مذهبی در شهر قم محسوب می شود، گفت: در صحن بزرگ این مجموعه سه زیارتگاه امامزاده موسی مبرقع (ع)، چهل اختران و امامزاده زید (ع) قرار دارد.

مدرس گردشگری و پژوهشگر باستان شناسی با اشاره به اینکه در این مکان مقدس، موسی مبرقع فرزند بدون واسطه امام محمدتقی (علیه السلام) به خاک سپرده شده است که در سال 256 هجری قمری (در 42 سالگی) به توصیه امام هادی (ع) به دلیل ترویج دین و پاسخ گویی به سوالات و شبهات مردم روانه قم می شود، افزود: لقب مبرقع را به دلیل اینکه ایشان دارای چهره زیبایی بودند و برقع (روی بند) به صورت می زدند به ایشان نسبت داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهل اختران سومین قطب مذهبی قم

چهل اختران سومین قطب مذهبی قم