مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 06:002021-04-18اقتصادي

اجرای ذخیره بازیافت آبخوان می تواند به بهبود نسبی فرونشست زمین منجر شود


یک کارشناس مهندسی منابع آب دانشگاه تهران گفت: اجرای کامل و دقیق طرح ذخیره بازیافت آبخوان می تواند به بهبود نسبی فرونشست زمین منجر شود.

- ایسنا/لرستان یک کارشناس مهندسی منابع آب دانشگاه تهران گفت: اجرای کامل و دقیق طرح ذخیره بازیافت آبخوان می تواند به بهبود نسبی فرونشست زمین منجر شود.

مهدی باقری گاوکش در خصوص مساله فرونشست زمین در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس تعریف سازمان ملل متحد، فرونشست به معنی نشست تدریجی یا فرو ریزش ناگهانی سطح زمین در اثر حذف یا جابه جایی مواد در زیر سطح زمین است که بر اثر افزایش تنش موثر و کاهش فضای خالی لایه های خاک بوجود می آید.

وی با بیان اینکه پدیده فرونشست چالشی جهانی به شمار می رود که تاکنون در شهرهای مختلفی اتفاق افتاده است، بیان کرد: امروزه، مناطق مختلفی از جهان از این پدیده و همچنین تاثیرات منفی زیادی که بر بخش های مختلف داشته است، رنج می برند و مسلما در آینده نیز تعداد این اثرات بیشتر خواهند شد.

به گونه ای که بیش از 11 شهر ساحلی کم ارتفاع در دنیا(جاکارتا در اندونزی، لاگوس در نیجریه، هیوستن، ویریجینیا، نیواورلئان ومیامی در آمریکا، داکا در بنگلادش، ونیز در ایتالیا، بانکوک در تایلند، روتردام در هلند و اسکندریه در مصر وجود دارد که پیش بینی می شود تا پایان قرن حاضر به دلیل فرونشست، در م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای ذخیره بازیافت آبخوان می تواند به بهبود نسبی فرونشست زمین منجر شود

اجرای ذخیره بازیافت آبخوان می تواند به بهبود نسبی فرونشست زمین منجر شود