مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 10:352021-04-18حوادث

کلاهبرداری با رسید جعلی در فضای مجازی/مردم هوشیار باشند


رییس پلیس فتا استان یزد از شناسایی و دستگیری شخصی که از طریق نرم افزار رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان یزدی می کرد، خبر داد.

- سرهنگ مرتضی ابوطالبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مرد جوانی به پلیس فتا یزد مراجعه کرد و مدعی شد پس از درج آگهی فروش یک دستگاه موتورسنگین در یکی از سایت های واسطه گر، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است، لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: خریدار با ارائه یک رسید بانکی در موبایلش که نشان می داد پول به حساب شاکی واریز شده است، مدعی می شود که وجه کالا معادل یک میلیارد و 470 میلیون ریال از طریق برنامه آپ به حساب فروشنده واریزکرده است و در نهایت کالای موردنظر را پس از نوشتن قولنامه تحویل می گیرد ولی پس از گذشت چند ساعت شاکی متوجه می شود که پولی به حسابش واریز نشده است.

رییس پلیس فتا استان یزد داد: برابر اظهارات شاکی و بررسی های فنی به عمل آمده مشخص شد متهم از طریق برنامه نر م افزاری رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانی کرده است که با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم شناسایی و پس از هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

وی ادامه داد: متهم ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما در نهایت پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری با رسید جعلی در فضای مجازی/مردم هوشیار باشند

کلاهبرداری با رسید جعلی در فضای مجازی/مردم هوشیار باشند