مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 12:452021-04-18اقتصادي

افتتاح نخستین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی در اراک


سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: نخستین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی به منظور ارائه خدمات تخصصی نوین در این حوزه به صورت مجازی راه اندازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی رضا غفاری عصر یکشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از نخستین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی در اراک، در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف این آزمایشگاه و تأخیر در راه اندازی آن اظهار کرد: نبود متخصص ژنتیک در استان مرکزی موجب شده بود تا راه اندازی آزمایشگاه تخصصی در این حوزه با تأخیر همراه باشد.

وی افزود: بیش از 90 درصد نیاز ژنتیک استان مرکزی در تشخیص و پیشگیری از بیماری ها و ژنتیک دوران جنینی و نارسایی های ژنتیکی باعث ناباروری می شود که هم اکنون موارد اشاره شده توسط این نمایشگاه تخصصی و مجهز قابل بررسی و شناسایی است.

وی از جمله مزایای راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی، در اراک را در مجاورت مرکز ناباروری عنوان کرد و افزود: این مزیت می تواند همزمان و پوشش خدمات تخصصی به این بخش هم داشته باشد.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی، گفت: آزمایشگاه ژنتیک جهاد دانشگاهی دارای بخش های تخصصی شامل سیتورنتیک و ملکورلار است که با بهره برداری از تجهیزات به روز ژنتیک و کادر فنی مجرب از آزمایشگاه های شاخص در بخش ژنتیک به شمار می رود و خدمات ارائه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح نخستین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی در اراک

افتتاح نخستین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی در اراک