مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 02:152021-04-18بين الملل

یک دیپلمات پیشین: جنگ راه حل افغانستان نیست


یک دیپلمات پیشین کشورمان خاطر نشان کرد: اگر طالبان در اجلاس استانبول شرکت کند طبیعتا باید برخی از تعهدها از جمله آتش بس را بپذیرد که اگر چنین شدم قدم موثری برداشته شده است.

- یک دیپلمات پیشین کشورمان خاطر نشان کرد: اگر طالبان در اجلاس استانبول شرکت کند طبیعتا باید برخی از تعهدها از جمله آتش بس را بپذیرد که اگر چنین شدم قدم موثری برداشته شده است.

محسن روحی صفت در گفت وگو با ایسنا در خصوص برگزاری نشست استانبول به منظور روند صلح افغانستان با توجه به این که نشست دوحه دستاورد چندانی در زمینه صلح نداشته است گفت: البته اجلاس دوحه برای طالبان خیلی مفید بود و آنها سود بردند و توانستند خودشان را به عنوان طرف مشورت بین المللی در سطح جهانی نشان دهد.

وی تصریح کرد: مذاکرات استانبول قدم بعدی است اما به این معنا نیست که آخرین نشست برای روند صلح باشد زیرا موضوع افغانستان تا این اندازه پیچیده و عمیق است که این احتمال وجود دارد نشست ها و مذاکرات دیگری غیر از استانبول هم وجود داشته باشد.

این دیپلمات پیشین کشورمان در افغانستان همچنین بیان کرد: نشست ها و اجلاسیه هایی که عموما برگزار شده و گفت وگوهایی هم که صورت گرفته گرچه قدمی برداشته شده اما به نظرم کار باید به دست افغان ها باشد یعنی محوریت کار را خودشان به عهده بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک دیپلمات پیشین: جنگ راه حل افغانستان نیست

یک دیپلمات پیشین: جنگ راه حل افغانستان نیست