مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 02:502021-04-18سياسي

طرح ساماندهی طب اسلامی- ایرانی سره را از ناسره مشخص می کند


طرح تشکیل سازمان طب اسلامی برای ساماندهی طب های سنتی، ایرانی و مکمل مطرح شده تا علاوه بر شکست انحصارطلبی در علم پزشکی طب اسلامی نیز رسمیت پیدا کند.

- حجت الاسلام حسین میرزایی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح طب اسلامی اظهار داشت: این طرح به جهت ساماندهی طب های رایج اسلامی، ایرانی و طب مکمل در کشور است که سره از ناسره مشخص شود.

وی افزود: در مجلس طرحی امضا شد که یک سازمان طب سنتی و یا مکمل مستقل و مرتبط با وزارت بهداشت و درمان تشکیل شود تا مردم علاوه بر درمان های طب رایج از درمان طب سنتی و مکمل نیز بهره ببرند اما پیش بینی می شود که با آن مخالفت خواهد شد و از طریق دیگری آن را دنبال می کنیم.

رفع انحصارگرایی در علم پزشکی نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: یکی دیگر از اهداف این طرح این است که افراد متخصص و با سواد وارد این حرفه شوند و حتی برای آن متخصصانی تربیت شود که مردم بدانند برای درمان های طب سنتی و یا برای مثال طب سوزنی به کجا می توانند مراجعه کنند و این امر باید توسط وزارت بهداشت پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه باید انحصارطلبی در علم پزشکی شکسته شود، بیان داشت: باید نگرش های موازی و متمایز در این پزشکی مشخص شود و همانطور که دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و داروخانه تخصصی برای طب رایج و جدید وجود دارد، برای طب سنتی هم ذیل ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح ساماندهی طب اسلامی- ایرانی سره را از ناسره مشخص می کند

طرح ساماندهی طب اسلامی- ایرانی سره را از ناسره مشخص می کند