مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 03:202021-04-18اقتصادي

سایه سنگین خشکسالی بر خوشه های طلایی کهگیلویه


وابستگی 90 درصد مزارع کهگیلویه به میزان بارندگی بسیاری از آنها را در معرض آسیب جدی ناشی از خشکسالی قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کهگیلویه، در نبود صنعت بخش کشاورزی به عنوان قطب مهم در توسعه شهرستان به شمار می آید.

ظرفیت کشاورزی اگرچه آن طور که باید مورد توجه و بررسی قرار نگرفته است اما با همین شرایط کهگیلویه تدر تولید گندم مقام اول استان را دارد؛ این در حالی است که در توزیع نهاده ها و اعتبارات مظلوم واقع می شود.

  ایجاد سدهای خاکی یکی از راه های توسعه بخش کشاورزی است به همین منظور احداث سد شهید دلنسب کوهبرد سال هاست در مرحله اجرا قرار دارد و در بی توجهی مسؤولان با گذشت یک دهه به بهره برداری نرسیده است.

350 هکتار از زمین های پایین دست در کوهبرد در انتظار راه اندازی سدی هستند که با پیشرفت بالای 90 درصد به انتظار اعتبار مورد نیاز برای تکمیل خاک می خورد.

سد خاکی کوهبرد   مهار آب های سطحی، جلوگیری از فرسایش خاک و شکوفایی بخش کشاورزی از اهمیت احداث سدهای خاکی است، با این وجود از هفت ساختگاه آماده برای این سد تنها در کوهبرد اجرایی شده که گویا قصد پایان ندارد.

کمبود بارندگی مزارع شهرستان را در معرض خطر جدی قرار داده و حالا در کنار بحران دیم بوده و وابستگی به میزان بارندگی خطر خشکسالی را بیشتر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه سنگین خشکسالی بر خوشه های طلایی کهگیلویه

سایه سنگین خشکسالی بر خوشه های طلایی کهگیلویه