مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 05:502021-04-19اجتماعي

آبرسانی سیار برای مردم سرزمین رودهای روان


زمانی چهارمحال و بختیاری را به دلیل اینکه سرچشمه رودخانه های زاینده رود،کارون و دز و 20رودخانه فصلی بود، سرزمین آبهای شیرین زاگرس می نامیدند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: آب که نباشد بدون شک آبادانی نیز نخواهد بود و اکنون برخی از روستاهای این استان نیازمند راهکارهای پاپدار برای تامین آب شرب دائمی هستند.

وضعیت خشکسالی در چهارمحال و بختیاری چگونه است؟ خشکسالی یک دهه ای است که گریبان چهارمحال و بختیاری را سفت و سخت چسبیده است تا سرانجام این استان را در زمره استانهای خشک قرار بدهد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس آخرین گزارش مرکز ملی خشکسالی کشور، این استان پس از استان کرمانشاه دومین استان کم بارش کشور اعلام شده است.

مهران چراغپور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: چهارمحال و بختیاری در سال آبی 99-1400 یکی از کم بارش ترین 50 سال اخیر را تجربه می کند و خشکسالی تاثیر عمیقی بر این استان بر جا گذاشته است.

وی با بیان اینکه خشکسالی 92 درصد مساحت چهارمحال و بختیاری را در برگرفته است، تصریح کرد: استان تا پایان سال آبی جاری درگیر خشکسالی هواشناسی می شود و منابع آب استان با کاهش شدیدی مواجه می شود.

چراغپور، میانگین بارش های سال آبی جاری را 376 میلیمتر اعلام کرد و گفت: این بارش ها در مقایسه با میانگین دوره مشابه میانگین بل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبرسانی سیار برای مردم سرزمین رودهای روان

آبرسانی سیار برای مردم سرزمین رودهای روان