مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 07:102021-04-19اقتصادي

دبیر فراکسیون گردشگری: آماده پیگیری این الحاق هستیم


دبیر فراکسیون گردشگری مجلس از آمادگی این فراکسیون برای پیگیری جدی مطالبه ی چندین ساله ی فعالان گردشگری مبنی بر اختصاص جایگاه قانونی برای صنعت گردشگری در اتاق بازرگانی، - صنایع، معادن و کشاورزی ایران در راستای تحقق شعار سال خبر داد.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان مهمترین تشکل غیردولتی که در نقش مشاور هر سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه فعالیت دارد، از عمده تشکل های حامی حقوق و قوانین بخش خصوصی و فعالان اقتصادی کشور به شمار می رود ولی در حال حاضر بخش های اقتصادی صنعت، معدن، تجارت، بازرگانی و کشاورزی در این اتاق عضویت دارند و گردشگری به عنوان یک بخش اقتصادی مهم و درآمدزا در کشورمان فاقد جایگاه قانونی در این اتاق است.

اقتصاد انکارناپذیر گردشگری که بارها نیز از سوی مقام معظم رهبری به عنوان یکی از بخش های اقتصاد آینده کشورمان مورد تاکید قرار گرفته، از داشتن عضو رسمی در این تشکل غیردولتی برای پیگیری مطالبات بخش خصوصی حوزه ی گردشگری محروم است و با وجود اهمیت جایگاه اقتصادی گردشگری دارای عنوان غیررسمی در این تشکل است.

یکی از علل این موضوع شاید به جای خالی گردشگری در بخش اقتصاد کشورمان که ناشی از فقدان حساب های اقماری و آماری برای استحصال درآمد مستقیم و غیرمستقیم این حوزه است، بازگردد اما گلایه از غفلت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیر فراکسیون گردشگری: آماده پیگیری این الحاق هستیم

دبیر فراکسیون گردشگری: آماده پیگیری این الحاق هستیم