مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 07:152021-04-19اقتصادي

کمبود نقدینگی، مهمترین مشکل بورس


نرخ سود بانکی بالا باعث شده بازار سرمایه همچنان با کمبود نقدینگی مواجه باشد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه افزود: بازار سرمایه همچنان با کمبود نقدینگی روبروست به همین دلیل سازمان بورس به هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری اجازه داده برای تامین نقدینگی اقدام به فروش اوراق مشارکت کنند.

وی ادامه داد: این اقدام در شرایطی صورت گرفته که هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری برای تامین نقدینگی با مشکل روبرو بوده و اجازه وام گرفتن از بانک ها را نیز نداشتند که این مسئله سبب بهبود نقدینگی هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری خواهد شد.

دارابی در خصوص قوانین جدیدی، چون تغییر دامنه نوسان و همچنین تغییرات حجم مبنا که از اول اردیبهشت در بازار سرمایه اعمال می شود گفت: تغییرات دامنه نوسان در بازار سبب کنترل نوسانات و کاهش و یا افزایش سرعت معاملات می شود.

وی افزود: در بهمن ماه سال گذشته که بازار با موج سنگینی از هیجان روبرو و فروش هیجانی در این بازار بسیار زیاد بود، سازمان بورس با تغییر دامنه نوسان سرعت معاملات را کاهش داد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایط کنونی نیز شورای بورس باید سرعت معاملات را افزایش می داد و به همین دلیل در شرایط کنونی دامنه نوسانات را تغییر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود نقدینگی، مهمترین مشکل بورس

کمبود نقدینگی، مهمترین مشکل بورس