مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 10:452021-04-19پزشكي

انجام بیش از 70 هزار تست کووید در خراسان شمالی


مدیر امور آزمایشکاه های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از 70 هزار تست کووید 19 در استان انجام شده است.

- دکتر سید جواد هاشمی در گفت و گو با اسنا، با تبریک روز علوم آزمایشگاهی به شاغلان در این عرصه گفت: خدمات علوم آزمایشگاهی در توسعه و تکامل علوم پزشکی و خدمت به سلامت مردم، نقش مؤثر و ارزنده ای دارد.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی جزء 18 آزمایشگاه اول کشور بود که در زمان شیوع بیماری کووید 19 فعال شد، افزود: علوم آزمایشگاهی نقش بسیار پررنگی در شیوع بیماری کووید 19 داشته و در تشخیص این بیماری بسیار تاثیر گزار است.

هاشمی با اشاره به اینکه دو آزمایشگاه بیمارستانی و یک آزمایشگاه بخش خصوصی برای آزمایش کووید 19 در نظر گرفته شده است، گفت: به طور کلی در این آزمایشگاه ها روزانه هزار تست قابل انجام است و در حال حاضر روزانه 700 تست کووید در استان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید 19 در اسفند 98 راه اندازی شد و از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از 70 هزار کیت آزمایشگاهی در استان استفاده شده است و خوشبختانه در حال حاضر مشکل و محدودیتی از نظر تعداد کیت های آزمایشگاهی در استان نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام بیش از 70 هزار تست کووید در خراسان شمالی

انجام بیش از 70 هزار تست کووید در خراسان شمالی